Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2009

3ο ΜΕΡΟΣ

ΣΕΛ. 224-229

Ο ΘΕΜΕΛΙΩΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ


Όπως ήδη γνωρίζετε, ο Ζυγός είναι ένας από τους τέσσερις βραχίονες του Θεμελιώδη Σταυρού. Αυτό εξηγεί τη δυσκολία μας να κατανοήσουμε την πραγματική φύση της επιρροής του. Η σημασία των ενεργειών που δρουν μέσα στο ηλιακό μας σύστημα μέσα από τους τέσσαρες βραχίονες αυτού του Σταυρού, ή μέσα από τους τέσσερις αστερισμούς του Κριού, Καρκίνου, Ζυγού και Αιγόκερου μπορεί να συνοψισθεί στις τέσσερις λέξεις:

Δημιουργία, Εκδήλωση, Νομοθεσία και Μύηση.

Δίνοντάς σας αυτές τις λέξεις, είναι δύσκολο να κατανοήσετε την καθαυτή προοπτική και σημασία τους.


Κοσμικά εννοούν τη δραστηριότητα της Θεότητας όταν πνεύμα και ύλη έρχονται σε συγκεκριμένη σχέση και κάτω από το Θείο Σκοπό δημιουργούν εκείνη τη συγχώνευση των ζωντανών ενεργειών που είναι επαρκώς ισχυρές σε χρόνο και χώρο για να φέρουν αυτό το σκοπό στην επιθυμητή του ολοκλήρωση.

Αυτό είναι Δημιουργία, ή ο Κριός σε δραστηριότητα.


Εννοούν επίσης την αντικειμενική εμφάνιση της μορφής σκέψης που δημιούργησε έτσι ο Θεός και στην οποία ενσωμάτωσε την επιθυμία Του, τη θέλησή Του, το σκοπό Του και το σχέδιο Του.

Αυτό είναι Εκδήλωση, ή ο Καρκίνος σε δραστηριότητα.

Εννοούν ακόμη την πραγμάτωση του σχεδίου υπό τον πνευματικό και φυσικό νόμο που είναι εξελικτικός σε έκφραση.


Αυτός είναι ο στόχος της εξέλιξης και η έκφρασή της και αποκαλύπτει σταθερά τη φύση του Θεού, γιατί οι νόμοι απ’ τους οποίους διέπεται το ηλιακό μας σύστημα είναι εκφράσεις της ποιότητας και του χαρακτήρα του Θεού.

Αυτή είναι Νομοθεσία, ή ο Ζυγός σε δραστηριότητα.

Εννοούν τελικά τη διαδικασία της μύησης στην οποία βήμα με βήμα και στάδιο με στάδιο, σύμφωνα με το νόμο και τη μέθοδο της αποκτηθείσας εμπειρίας κατά την εκδήλωση, το δημιουργικό σχέδιο γίνεται αντιληπτό στη συνείδηση.


Έτσι προωθείται η ανέλιξη του Σχεδίου μέσω μιας προοδευτικής σειράς ενάρξεων, εκδηλώσεων και ολοκληρώσεων – που είναι όλες σχετικές σε φύση αλλά οδηγούν σε μια απόλυτη ολοκλήρωση. Αυτή είναι Μύηση, ή η δραστηριότητα στον Aιγόκερω.

Όλα αυτά είναι σε μια κάπως απέραντη κι ακατάληπτη κλίμακα όσον αφορά στην ανθρώπινη κατανόηση.


Αλλά τελικά στα τελευταία στάδια της εξελικτικής διαδικασίας πρέπει να συνειδητοποιηθεί και να κατανοηθεί ο μεγαλύτερος σκοπός που βρίσκεται πίσω από την πιο εξωτερική πρόθεση της ανέλιξης της συνείδησης σ’ αυτό το ηλιακό σύστημα, στον πλανήτη και στον άνθρωπο.

Όταν ανελίσσεται αυτή η κατανόηση, τότε ο άνθρωπος αποβαίνει μυημένος, εγκαταλείπει τη θέση του πάνω στο Σταθερό Σταυρό και αρχίζει τη σχετικά αργή διαδικασία της ανόδου στο Θεμελιώδη Σταυρό.

Τότε γίνεται συνεργάτης στη μεγάλη δημιουργική διαδικασία και σκοπό.

Αρχίζει να δημιουργεί το δικό του σώμα έκφρασης πάνω στο Θεμελιώδη Σταυρό κι αρχίζει να εμφανίζεται σ’ αυτόν η ώθηση του Κριού.

Προς το παρόν δεν την κατανοεί.

Εκδηλώνει συνειδητά στον κόσμο αυτό που σκοπεύει να προωθήσει και τότε ο Καρκίνος του αποκαλύπτει το μυστικό του.


Αποβαίνει ο δικός του νομοθέτης, κυβερνώντας συνετά τη διαγωγή του, ελέγχοντας διανοητικά τις παρωθήσεις του και τότε ο Ζυγός του επιτρέπει να ισορροπήσει τον υλικό και τον πνευματικό νόμο.


Όταν τα έχει κάνει όλα αυτά, ανακαλύπτει ότι είναι έτοιμος να εισέλθει σε νέα και βαθύτερα πειράματα, να τα αποκαλέσω άραγε εμπειρίες; και σαν συμμέτοχος στο Θείο Σχέδιο και σαν συνεργάτης στο Θείο Σκοπό αποβαίνει τότε ο δικός του μυσταγωγός κι έτσι είναι έτοιμος να λάβει μύηση.


Τέτοια είναι τα παράδοξα της πνευματικής ζωής.

Αλλά το μυστικό του Θεμελιώδη Σταυρού αποκαλύπτεται μόνο στον άνθρωπο που ανέβηκε στο Σταθερό Σταυρό και πέρασε μέσα απ’ την τετραπλή του εμπειρία.

Δεν είναι δυνατό να πω περισσότερα απ’ όσα είπα.




ΤΑ ΖΩΔΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ


Ο Ζυγός είναι ένα ζώδιο του αέρα.

Στο ζωδιακό υπάρχουν τρία ζώδια του αέρα και η αλληλοσχέτισή τους συνιστά μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη κι αξίζει την προσεκτική έρευνα του σπουδαστή καθώς αυτές είναι μείζονες τριπλότητες.


Καθένα απ’ αυτά τα ζώδια μπορεί να βρεθεί σε κάποιον απ’ τους τρεις Σταυρούς:


1. Δίδυμοι Μεταβλητός Σταυρός Δυαδικότητα.

2. Ζυγός Θεμελιώδης Σταυρός Ισορροπία.

3. Υδροχόος Σταθερός Σταυρός Μύηση.


Αυτά τα τρία εκπροσωπούν συνεπώς τη δυαδικότητα – που γίνεται αισθητή, υπερνικάται και ανάγεται στη σύνθεση του μεγάλου Παγκόσμιου Εξυπηρετητή ο οποίος ταυτίζεται με τον Ουράνιο Άνθρωπο και δίνει τη συνεισφορά του, που έχει αποσπαστεί με κόπο από την εμπειρία του πάνω στον τροχό της ζωής από το άθροισμα της ενέργειας για την υπηρεσία του Όλου.

Μην ξεχνάτε ότι η μύηση δεν είναι παρά ένα άλλο όνομα για τη σύνθεση και τη συγχώνευση.

Από μια άλλη σκοπιά έχετε:


1. Δίδυμοι Νους Αιτία της δυαδικότητας.

2. Ζυγός Υπερνούς Αιτία της σύνθεσης.

3. Υδροχόος Παγκόσμιος Νους Ψυχή.


Τα τρία αυτά ζώδια είναι κατεξοχήν ζώδια του Νου του Θεού καθώς εκφράζεται μέσω του ανθρώπου.


Αρχικά επικρατεί ο κατώτερος νους, προκαλώντας την αναγνώριση του Εαυτού και του Μη-Εαυτού, ή τον ουσιαστικό δυαδισμό που βρίσκεται πίσω από όλη την εκδήλωση.

Όμως ο ανώτερος νους αυξάνει σταθερά τη δύναμη και τον έλεγχό του, προκαλώντας την ισορροπία των ζευγών των αντιθέτων από τη φώτιση που επιφέρει μέσα στον κατώτερο νου.

Τότε η Ψυχή, ο αιώνιος Yιός του Νου, αποβαίνει η υπέρτατη σύνθεση που εστιάζει και σχετίζει τον παγκόσμιο νου με τιςκατώτερες όψεις του Νου του Θεού.


Αυτές οι νύξεις χρησιμεύουν για να σας δείξουν τις μεγάλες αλληλοσχετίσεις που υφίστανται ανάμεσα στους τρεις Σταυρούς.

Μ’ αυτούς θα ασχοληθούμε αργότερα όταν θα τους συζητήσουμε λεπτομερέστερα σε άλλο μέρος αυτού του τμήματος της εσωτερικής αστρολογίας.



Η ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ


Έχει ενδιαφέρον ότι στην υποσημείωση του Πίνακα V (ΕΣ. ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ σελ 70 “Η μη παραδοσιακή αστρολογική σχέση αστερισμών και πλανητικών κυβερνητών σε σχέση με τους μαθητές και μυημένους') τόσο ο Ζυγός όσο και οι Δίδυμοι παραλείφθηκαν από την απαρίθμηση.

Αυτό δεν ήταν παράβλεψη αλλά ένα σημείο αληθινής σημασίας και μια παράλειψη που απαιτεί αναγνώριση.

Η παράλειψη αυτή βασίζεται σε δύο γεγονότα:


Πρώτο, ότι υπήρξε μια εποχή, όπως έχετε ακούσει, που υπήρχαν μόνο δέκα ζώδια και στις αρχαίες εκείνες μέρες όπως και στην τωρινή εποχή υπήρχε διάσταση γνώμης μεταξύ των επιστημόνων αστρολόγων.

Διαφωνούσαν ποια ήταν τα δέκα ζώδια και ως προς αυτό υπήρχαν διάφορες σχολές σκέψης αλλά κυρίως δύο σημαντικές.


Η μια ομάδα συγχώνευε ή θεωρούσε σαν ένα ζώδιο του Λέοντα και της Παρθένου και διαιώνισε την πίστη της με τη Σφίγγα.


Η άλλη παρέλειπε τελείως τους Διδύμους και το Ζυγό.

Ανήκε σε μια προγενέστερη εποχή από την τελευταία που είχε στην πραγματικότητα ένα ζωδιακό ένδεκα ζωδίων.

Αυτό αποτελεί σήμερα ένα σημαντικό γεγονός για σας.


Το άλλο σημείο που έχει σχετική σπουδαιότητα είναι ότι οι Δίδυμοι και ο Ζυγός είναι δύο καθαρά ανθρώπινα ζώδια. Είναι τα ζώδια του συνηθισμένου ανθρώπου.


Οι Δίδυμοι στο Μεταβλητό Σταυρό συμβολίζουν τον άνθρωπο της ανθρωπότητας, ενώ ο Ζυγός πάνω στο Θεμελιώδη Σταυρό κυβερνά την υποκειμενική και πνευματική ζωή του ανθρώπου.


Τα άλλα ζώδια κατά την ολοκλήρωσή τους μεταφέρουν τον άνθρωπο πέρα απ’ το στάδιο της συνηθισμένης ανθρωπότητας και παράγουν τις ακόλουθες καταστάσεις συνείδησης:


1. Κριός και Παρθένος – Ο Κοσμικός Χριστός. Παγκόσμιος και ατομικός.

2. Ταύρος και Ιχθείς – Οι παγκόσμιοι Σωτήρες· π.χ. Βούδδας και Χριστός.

3. Λέων και Υδροχόος – Οι παγκόσμιοι Εξυπηρετητές· π.χ. Ηρακλής.

4. Τοξότης και Aιγόκερως – Οι παγκόσμιοι Μυημένοι· π.χ. Διδάσκαλοι.

5. Καρκίνος και Σκορπιός – Οι θριαμβευτές Μαθητές.


Όμως η έμφαση στους Διδύμους και το Ζυγό όσον αφορά την ανθρωπότητα, είναι η ανθρώπινη επίτευξη και η δημιουργία ενός σημείου ισορροπίας πριν γίνουν εφικτές οι άλλες επιτεύξεις.




ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΕΣ ΤΟΥ ΖΥΓΟΥ


Επίσης είναι ιδιαίτερα διδακτικό να μελετηθούν οι κυβερνήτες αυτού του ζωδίου.

Από τη σκοπιά της ορθόδοξης αστρολογίας η Αφροδίτη κυβερνά το Ζυγό, ενώ – μιλώντας εσωτερικά – κυβερνά ο Ουρανός.


ΚΡΟΝΟΣ

Ο Κρόνος είναι ο κυβερνήτης σ’ αυτό το ζώδιο της εκπληκτικής εκείνης Δημιουργικής Ιεραρχίας που είναι μια από τις τρεις μείζονες ομάδες Δομητών που σχηματίζουν την τρίτη όψη της θειότητας. Ο στόχος τους είναι να δώσουν μορφή στους Υιούς του Νου κι επομένως να προσφέρουν μια ευκαιρία για θυσία και υπηρεσία.


Μια μελέτη της σχέσης αυτής της Ιεραρχίας μ’ εκείνη των ανθρώπινων εγώ, της τέταρτης Δημιουργικής Ιεραρχίας, θα αποδειχθεί πολύ διαφωτιστική και ασχολήθηκα προηγουμένως μ’ αυτή στην Πραγματεία επί του Κοσμικού Πυρός.

Η φύση κι ο σκοπός των τριών κυβερνητών θα προβάλει με διαύγεια αν γίνει αυτό.



Συνεπώς το ζώδιο αυτό συνδέεται στενά με την τρίτη όψη της Θεότητας κι επομένως είναι ένα κυβερνών ζώδιο κι ένας μεγάλος ρυθμιστικός παράγοντας όσον αφορά το Νόμο, το Σεξ και το Χρήμα.

Συλλογισθείτε σ’ αυτό.


Και οι τρεις θείες όψεις από μόνες τους είναι τριαδικές κι εκδηλώνονται με τρεις τρόπους ή δια των τριών κατώτερων όψεων και η τρίτη όψη δεν αποτελεί εξαίρεση σ’ αυτό τον κανόνα που υπόκειται σ’ όλες τις τριπλότητες που ρυθμίζουν τις διαδικασίες της εξέλιξης και της εκδήλωσης.

Με τη μελέτη του Ζυγού θα πέσει φως πάνω στην τρίτη όψη.


Η πρώτη όψη της θέλησης ή δύναμης εκφράζεται σ’ αυτό ζώδιο σαν Νόμος, σαν νομοθεσία, νομιμότητα, δικαιοσύνη.


Η δεύτερη όψη εκδηλώνεται σαν σχέση ανάμεσα στα ζεύγη των αντιθέτων, που οι άξονες της ζυγαριάς είναι το σύμβολό τους και πάνω στο φυσικό πεδίο εμφανίζεται σαν Σεξ.


Η τρίτη όψη εκδηλώνεται σαν συμπυκνωμένη ενέργεια κι αυτή την ονομάζουμε Χρήμα.


Είναι κυριολεκτικά χρυσός κι αυτό είναι το εξωτερικευμένο σύμβολο εκείνου που δημιουργείται όταν συνενώνεται το πνεύμα με την ύλη πάνω στο φυσικό πεδίο.

Όπως ξέρετε, η τρίτη όψη είναι η όψη του δημιουργού και η ενέργεια που παράγει το εξωτερικό απτό πεδίο της εκδήλωσης – η μορφική πλευρά της ζωής.


Αν λοιπόν οι μαθητές μελετήσουν προσεκτικά αυτά τα τρία – νόμο, σεξ, χρήμα – όπως εκφράζονται σήμερα κι όπως μπορούν να εκφρασθούν στο μέλλον, θα έχουν μια πολύ διδακτική κι αξιόλογη εικόνα της φυσικής ανθρώπινης επίτευξης και της μελλοντικής πνευματικής έκφρασης.



Ολόκληρη η διαδικασία ερμηνεύεται με τη δραστηριότητα των τριών κυβερνητών του Ζυγού: της Αφροδίτης, του Ουρανού και του Κρόνου.



ΑΦΡΟΔΙΤΗ

H Αφροδίτη κυβερνά τον Ταύρο, το Ζυγό και τον Aιγόκερω και είναι η πηγή του νοήμονος νου που δρα είτε δια της επιθυμίας (στα πρώτα στάδια) είτε της αγάπης (στα τελευταία στάδια).

Στον Ταύρο αυτό σημαίνει ότι ο νους εκφράζεται δια της νοήμονος επιθυμίας, γιατί αυτός είναι ο στόχος της γνώσης για το νοήμονα άνθρωπο.


Στο Ζυγό το σημείο ισορροπίας ή ισοστάθμισης επιτυγχάνεται μεταξύ της υλικής προσωπικής επιθυμίας και της νοήμονος πνευματικής αγάπης, γιατί στο Ζυγό οι δύο ποιότητες της κοσμικής επιθυμίας έρχονται στο προσκήνιο της συνείδησης και ισορροπούν αμοιβαία.


Στον Aιγόκερω εκπροσωπείται η πνευματική αγάπη που εκφράζεται τέλεια όταν ολοκληρωθεί το έργο στον Ταύρο και το Ζυγό.

Έτσι μπορεί το χρυσό νήμα της εξελικτικής προόδου ν’ ανιχνευθεί στη ζωδιακή ατραπό από ζώδιο σε ζώδιο κι έτσι μπορεί να ιδωθεί η ιστορία της ανθρωπότητας και να οραματισθεί ο στόχος της.


Σε κάποια μετέπειτα εποχή το ίδιο χρυσό νήμα μπορεί να ανιχνευθεί σε σχέση με τα άλλα βασίλεια στη φύση, αλλά δεν ήρθε ακόμη ο καιρός κι ένα τέτοιο θέμα θα αποδεικνυόταν περιττό κι ασήμαντο.

Όταν όμως η συνείδηση του ατόμου διανοιχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να καταγράφει αυτό που γίνεται και συμβαίνει στα τρία κατώτερα βασίλεια της φύσης, τότε θα δοθεί περισσότερο φως και πληροφόρηση.

Αυτό θα συμβεί σε μια περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας όπου θα επικρατεί ο Ζυγός και οι τρεις θείες όψεις του τρίτου Προσώπου της Τριάδας, το Άγιου Πνεύμα, ο Δημιουργός – Νόμος, Σεξ, Χρήμα – θα δώσουν το κλειδί για τα τρία κατώτερα βασίλεια.


Ο νόμος, ο φυσικός νόμος, η εξωτερίκευση του υποκειμενικού πνευματικού νόμου, θα δώσει το κλειδί για το ζωικό βασίλειο.


Το σεξ ή η συνείδηση της συγγένειας, θ’ αποκαλύψει το μυστήριο του φυτικού βασιλείου.


Το χρήμα θ’ αποκαλύψει το μυστικό του ορυκτού βασιλείου κι όλα αυτά θα γίνουν με τη δραστηριότητα της Αφροδίτης κι όταν αυτή η δραστηριότητα κατανοηθεί καλύτερα στα τρία ζώδια του Ταύρου, του Ζυγού και του Αιγόκερου.


Αυτό θα το διευκρινίσω περαιτέρω όταν μελετήσουμε αργότερα την Επιστήμη των Τριγώνων. Αρκεί να πω εδώ ότι το καθένα από τα τρία ζώδια σχετίζεται με μια απ’ τις τρεις αυτές όψεις της θείας ζωής:


1. Ταύρος – ζωικό βασίλειο – νόμος – φυσικός νόμος.

2. Ζυγός – φυτικό βασίλειο – σεξ – φυσική συγγένεια.

3. Aιγόκερως – ορυκτό βασίλειο – χρήμα – συγκεκριμένη έκφραση του Νόμου της Προμήθειας


κι όλα αυτά σχηματίζουν ένα τρίγωνο με το Ζυγό να δεσπόζει στην κορυφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου